Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności ruchowej podczas odchudzania?

Aby w ogóle warzyć o zgubieniu nadprogramowych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na odpowiednią dietę, ale również aktywność fizyczną. Bez aktywności fizycznej trudno liczyć na spektakularny efekt. Co więcej, nawet jeżeli bez aktywności fizycznej uda się trochę schudnąć, to należy liczyć się z utratą jędrności skóry i gorszym wyglądem. Odchudzanie musi więc iść w parze z aktywnością fizyczną. To jedyna droga do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem, dużo mniejszą wagą, a jednocześnie doskonałym wyglądem.

choco lite opinie – Najlepszy produkt na odchudzanie

Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności ruchowej podczas odchudzania?
Rezygnacja z aktywności ruchowej w czasie walki o szczuplejszą sylwetkę to przede wszystkim ryzyko, że po zakończeniu stosowania diety szybko będzie miał miejsce efekt jojo. Do tego dochodzi utrata masy mięśniowej, co skutkuje pogorszeniem wyglądu. Pojawić mogą się też takie problemy, jak zastój wagi, spadek nastroju, a wreszcie mniejszy zapał do odchudzania. Trzeba pamiętać, że wysiłek fizyczny wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , czyli tak zwanych hormonów szczęścia. Kiedy więc regularnie się ruszamy, mamy lepszy nastrój, a w efekcie lepiej się czujemy. Poza tym szybciej zgubimy znienawidzone kilogramy, kiedy ćwiczymy.

Deficyt kalorii zwiększa szansę na osiągnięcie efektów
Godzina aktywności ruchowej o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile nasz organizm dostanie, kiedy zjemy niewielki posiłek. Jeśli postawimy na dużo bardziej wymagającą dyscyplinę, możemy spalić nawet blisko tysiąc kalorii. Codzienna aktywność ruchowa sprawia, że dużo łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wówczas można myśleć o zgubieniu chociaż kilku niechcianych kilogramów.

Budowanie mięśni
Mięśnie rozwijają się wyłącznie podczas aktywności fizycznej. Tylko wówczas możemy też myśleć o tym, że nasze ciało – mimo tego, że jego waga się zmniejsza– będzie w dalszym ciągu jędrne i estetyczne. Warto pamiętać równocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największą ilość kalorii w czasie spoczynku. Z tego powodu warto zatroszczyć się o to, by była ona regularnie rozbudowywana. Jeżeli nie będziemy regularnie trenować, a posiłki będą ubogie w witaminy i minerały, błyskawicznie zauważymy , że tkanka mięśniowa wyraźnie się zmniejszyła. Ubytek mięśni to nie tylko gorszy wygląd, ale też istotne osłabienie kości. A to może przełożyć się na duże problemy ze zdrowiem.

Leave a Comment